main Карта сайта E-mail
Гимнастика Это интересно Новости компаний Новости отросли Статьи Карта сайта Карта сайта Карта сайта Полезные статьи Туры в Италию Создание web-сайтов Хорошие наручные часы - стильный и полезный аксессуар Влияние музыки на человеческий организм
kancport
kancport

ГОЛОВНА НОВИНИ
Новини компаній
Новини галузі
Це цікаво
Експорт Новин
ТОВАРИ ТА ЦІНИ
Прайси
Хіти продажів
Бренди
Хочу придбати
Хочу продати
КОМПАНІЇ
Каталог компаній
Cайти компаній
Топ 20 компаній
Нові абоненти
ПРЕС-ЦЕНТР
Прес-релізи
Статті
Інтерв'ю
ФОРУМ ПРО ПОРТАЛ
Інформація
Карта сайту
Контакти
Рекламодавцю
УАПКТ
Виставка
Конференція УАПКТ
Новини УАПКТ
Спортивні заходи
Зліт УАПКТ
НЕПЛАТНИКИ
Вхід в систему Пошук по сайту

ОПИТУВАННЯ

 
Что может подтолкнуть вас к покупке?
Підсумки
 

 
 


Державна програма протидії контрабанді „Контрабанда-стоп”


11 березня 2005 року

І. Сучасний стан протидії контрабанді
Аналіз стану боротьби з контрабандою свідчить, що незважаючи на комплекс здійснених органами державної виконавчої влади організаційно-практичних заходів, пов’язані з нею негативні процеси продовжують мати місце, набувають більш витончених та організованих форм, завдають значної шкоди економіці України, суттєво впливають на криміногенну ситуацію в державі.
Зокрема мають місце факти незаконного звільнення від митного оформлення, „перерваного” транзиту, переміщення товарів поза пунктами пропуску, недекларування та приховування предметів від митного контролю шляхом подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів, кількості вантажу, країни його походження, відправника товару тощо.
При цьому активно використовуються фіктивні фірми, або такі, що реально акредитовані як учасники зовнішньоекономічної діяльності, але відповідні контракти не укладали.
Правопорушниками залежно від спрямованості заходів державної системи протидії контрабанді постійно коригуються механізми і тактика протиправної діяльності. Набув поширення так званий „метод інтелектуального приховування”, коли створюються умови для здійснення контрабандних операцій під виглядом експортно-імпортних операцій.
За висновками експертів, на сьогодні найбільшою є питома вага контрабандної продукції на ринку автомобілів, аудіо-відео техніки, комп’ютерної та побутової техніки, виробів легкої промисловості, продуктів харчування (насамперед, цукру та м’ясної продукції), тютюну, алкогольних виробів, нафтопродуктів, ювелірних виробів.
Підвищенню рівня протиправної діяльності сприяють насамперед економічні чинники – високі ставки ввізного мита, тарифів, акцизних зборів, оподаткування. Практично кожна ставка, яка перевищує рівень 10-15 % від митної вартості, робить імпорт неефективним, і, в разі потреби ринку в цій продукції, провокує суб’єктів ЗЕД до пошуку схем ввезення, які не передбачають сплату мита та ПДВ. Відповідно, така продукція на національному ринку є більш конкурентоспроможною за аналоги національного походження за рахунок цінових характеристик, які досягаються шляхом уникнення сплати митних платежів та оподаткування при імпорті. В зв’язку з цим, зниження ставок ввізного мита та оподаткування створить нормальні ринкові умови на певних національних ринках та усуне передумови для нелегального імпорту та переорієнтує товаропотоки в легальний обіг.
Проблемою залишається фінансування заходів спрямованих на розбудову державного кордону України і розвиток митних органів. Із затверджених у Державному бюджеті обсягів асигнувань за останні два роки недофінансовано 183,5 млн. грн., що не дозволило вирішити нагальні потреби та виконувати відповідні державні програми. Через брак коштів повільними темпами здійснюється розбудова пунктів пропуску, забезпечення технічними засобами контролю залишається незадовільним. Середня забезпеченість митних органів технічними засобами контролю складає 29%, а моральний та фізичний знос становить 71%.
Затверджена Указом Президента України від 16.11.2000 № 1241 „Програма дій, спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України, на період до 2005 року” недофінансована з початку її затвердження на 282,2 млн. грн. З передбачених 37 автомобільних пунктів пропуску побудовано лише 3.
Окремо слід відмітити, так званий „людський фактор”. За інформацією правоохоронних органів, переважна більшість злочинів, пов’язаних з незаконним переміщенням вантажів через державний кордон України, скоюється з використанням корумпованих зв’язків з посадовими особами митних органів, які, порушуючи чинне законодавство, сприяють контрабандній діяльності. При цьому, їх протиправні дії полягають у: незаконному звільненні вантажів від митного огляду; оформлення відповідних документів про вихід з території держави товарів, що слідували в режимі „транзит”, але були відчужені в Україні; опломбуванні транспортних засобів без огляду вантажу; оформленні подвійних митних документів; заниженні митної вартості товару; здійсненні митного оформлення неіснуючих або з навмисно завищеною вартістю вантажів на експорт, що дає підставу для незаконного відшкодування з бюджету ПДВ тощо.
У причинно-наслідковому зв’язку визначальними чинниками поширення контрабанди є :
недостатня ефективність митного і прикордонного контролю;
„прозорість” державного кордону з країнами СНД;
високі ставки ввізного мита та оподаткування при імпорті;
неоднакове податкове навантаження на суб’єктів господарювання;
наявність значної різниці між світовими і внутрішніми цінами на окремі групи товарів;
відсутність належного контролю за реалізацією товарів на внутрішньому ринку;
недосконалість обміну інформацією між відповідними державними органами з питань контролю за зовнішньоекономічною діяльністю.

II. Мета та основні завдання запобігання і боротьби з контрабандою
Метою Програми є проведення державної політики, спрямованої на запобігання і боротьбу з контрабандою, створення дієвої системи заходів протидії цій негативній діяльності.

Основні завдання Програми:
усунення економічних передумов, які сприяють контрабандній діяльності;
підвищення ефективності митного і прикордонного контролю, створення системи з оформлення документів на митному кордоні за принципом „єдине вікно”;
удосконалення інформаційної взаємодії між відповідними державними органами.

Основні завдання виконуються з урахуванням:
пріоритетності здійснення першочергових заходів для мінімізації негативного впливу проявів контрабандної діяльності;
комплексного підходу до розв’язання проблеми (поєднання регуляторних та економічних важелів регулювання з організаційними і правовими).

III. Основні напрями виконання Програми

Визначені завдання передбачається розв’язати шляхом:
1) внесення змін до чинних законів України з питань оподаткування з метою оптимізації рівня оподаткування (мито, акцизний збір, податок на додану вартість,) з урахуванням забезпечення необхідного рівня захисту внутрішнього ринку, зокрема:
перегляду надмірно високих ставок мита, які носять „заборонний” характер з метою виведення певних груп товарів з тіньового обігу;
уніфікації ставок ввізного мита на ідентичні та подібні товари, з метою уникнення надмірної деталізації та запобігання зловживань щодо декларування товарів;
підготовки проекту Закону щодо надання права Кабінету Міністрів України вносити зміни до Митного тарифу України;
перегляду податкового навантаження на товари, що імпортуються з метою встановлення його обґрунтованого рівня;
створення рівних умов господарювання для імпортерів в частині перегляду окремих податкових пільг (податок на додану вартість, акцизний збір, мито) при ввезенні товарів на митну територію України;
2) завершення процесу демаркації державного кордону:
облаштування державного кордону з Республікою Білорусь, Республікою Молдова та Російською Федерацією;
удосконалення оснащення прикордонної та митної інфраструктури;
створення необхідної кількості пунктів пропуску через державний кордон;
3) удосконалення функціонування пунктів пропуску на митному кордоні:
забезпечення прикордонних і митних постів на державному кордоні відповідним оснащенням, зокрема встановлення систем спостереження та електронного зчитування номерних знаків транспортних засобів, електронних ваг та спеціальних рентгенівських установок для сканування транспортних засобів і вантажів та іншого високотехнологічного обладнання;
скорочення кількості державних контрольних служб в пунктах пропуску через державний кордон, усунення їхньої розпорошеності шляхом передачі функцій попереднього документального контролю митним органам та прикордонній службі, декларування товарів єдиному державному спеціалізованому підприємству;
створення державних вантажних митних комплексів;
4) створення інтегрованої інформаційної системи обліку переміщення товарів через державний кордон:
забезпечення відслідковування руху товарів та даних щодо їхнього розмитнення в режимі реального часу із наданням доступу до цих інформаційних масивів системи відповідним правоохоронним та контролюючим органам;
впровадження для окремих груп товарів механізму попереднього декларування вантажу та надання цієї інформації на прикордонну митницю;
5) запровадження обміну інформацією між відповідними державними органами з питань зовнішньоекономічної діяльності:
створення системи обміну інформацією щодо стану розрахунків за зовнішньоекономічними контрактами в розрізі окремих суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності; уведення автоматизованого обліку транспортних засобів, що перетинають державний кордон України, у тому числі в режимі транзиту, а також зареєстрованих в органах Державної автомобільної інспекції МВС України з наданням доступу до цієї інформації заінтересованим державним органам.

IV. Етапи виконання Програми

Передбачається поетапне виконання Програми:

перший етап (перше півріччя 2005 року):
здійснення комплексної оцінки сучасного стану протидії контрабанді, визначення основних факторів поширення цього негативного явища, ефективності існуючих систем моніторингу; розроблення необхідних першочергових заходів та організація їх виконання;

другий етап (друге півріччя 2005 року): продовження першочергових заходів, розроблення та прийняття відповідної законодавчої бази, підготовка бюджетних запитів та пропозиції щодо фінансування реалізації пріоритетних проектів.
Передбачається здійснення комплексу заходів з підвищення ефективності митного і прикордонного контролю, удосконалення законодавчої бази.

третій етап (2006 рік): здійснення довгострокових заходів, пов’язаних з комплексним облаштуванням державного кордону.
На цьому етапі передбачається удосконалення прикордонної та митної інфраструктури, оснащенням прикордонних і митних постів високотехнологічним обладнанням.
На кожному етапі повинні забезпечуватися: сприяння взаємодії відповідних центральних органів виконавчої влади.
На всіх етапах здійснюються конкретні заходи з урахуванням уже визначених планом першочергових заходів протидії контрабанді.

V. Механізм забезпечення виконання Програми

Організаційне забезпечення
Сприяння взаємодії та забезпечення координації діяльності міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Національного банку України, а також коригування передбачених нею заходів відповідно до наявних фінансових, матеріальних та організаційних можливостей покладається на Секретаріат Кабінету Міністрів України.
Організація виконання Програми здійснюється міністерствами, центральними органами виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

Фінансове забезпечення
Загальнодержавний рівень проблеми протидії контрабанді зумовлює обов’язковість централізованого бюджетного фінансування невідкладних заходів із облаштування державного кордону, удосконалення прикордонної та митної інфраструктури, оснащенням прикордонних і митних постів високотехнологічним обладнанням.
Для фінансування заходів щодо виконання Програми необхідні кошти в обсязі близько 222,72 млн. гривень, у тому числі на 2006 рік - 107,24 млн. гривень. Фінансово-економічне обґрунтування та відповідні розрахунки наведено у додатку 2 до Програми.

VI. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів України.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади щоквартально доповідають Кабінету Міністрів України про хід виконання завдань визначених Програмою.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у порядку, встановленому бюджетним законодавством.

VII. Очікувані результати
У результаті здійснення визначених у Програмі заходів буде усунено економічні передумови для контрабандної діяльності, підвищено ефективність митного і прикордонного контролю. Передбачається зменшення обсягів контрабандної діяльності шляхом переорієнтації імпорту товарів в легальний обіг. Суттєво вдосконалиться інформаційна взаємодія між правоохоронними і контролюючими органами, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Національним банком України.



Читайте також:

Ю. Тимошенко даст таможенное добро предпринимателям-импортерам!!!, 28.02.2005
Принятие в ряды Ассоциации компании «Астрея – XXI» (г. Харьков), 25.02.2005
Вадим Зибров («Импорт-Офис», г. Киев) - вице-Президент УАПКТ и Председатель Комитета по выставочной деятельности!, 25.02.2005
УАПКТ и «АККО Интернешнл» проводят конкурс!!!, 23.02.2005
III Чемпионат УАПКТ по бильярду!, 21.02.2005

Последние новости
Архив новостей

АРХIВ

 
 

 
 

ХІТИ ПРОДАЖІВ

 
 

 
 

ФОРУМИ

   

 
 

СПИСКИ

 
Учасників ринку: 1188
Хітів компаній: 230
Позицій товару: 2874
Прайсів ZIP: 105
Новин: 16787
Заявок на придбання: 965
Заявок на продаж: 474
Повідомлень у форумах: 2374
Тем у форумах: 209
 

ГОЛОВНА НОВИНИ ТОВАРИ ТА ЦІНИ КОМПАНІЇ ПРЕС-ЦЕНТР ФОРУМ ПРО ПОРТАЛУАПКТ НЕПЛАТНИКИ
:: 2006 -2010 © Українська Асоціація Постачальників Канцелярських Товарів. Всі права захищені.   Створення сайтуСтворення сайту Media5